ME SLIŠIŠ - mozaični dogodek

KIBLA, 3. oktober ― ME SLIŠIŠmozaični dogodek3., 4., 6. in 7. 10. 2022 ob 20. uriCirkulacija², Ljubljana»Ljubezen je volja — volja po deljenju sreče z vsemi. Biti srečen in osrečevati — to je ritem ljubezni.«Sri Nisargadatta Maharaj»Dokler bodo dosežki kulture zaprti v kulturnih getih in dokler bodo kulturni...

MILENA GREGORČIČ: LINIJE IN TRANSPARENCE

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 1. oktober ― Milena Gregorčič je slikarka generacije, ki je vstopila v slovensko umetniško sfero ob koncu sedemdesetih let dvajsetega stoletja. Po diplomi iz slikarstva je specializirala grafiko. Njena ustvarjalnost se je skozi čas izrazno nalagala v ciklih. Dela, ki jih predstavljamo v galeriji Insula sodijo v najnovejši opus, ki nosi naslov Linije in transparence. Ekspresivna abstraktno-figuralna podoba v kateri se slikarka izraža je precej nevsakdanja. Izvedbeno gre za slikarstvo, ki ni izgotovljeno v klasični obliki barve na ravnem platnu, ampak slikarstvo na ukrivljeni transparentni foliji. Lahko bi rekli, da umetničina izrazno-izvedbena forma nakazuje na določeno vez z grafično dejavnostjo. Linijsko-črtni segment, ki v njenem delu prednjači, zaseda mesto bazičnega elementa likovne govorice. Le ta pa karakterno nakazuje grafično poreklo. Verjetno pa je predvsem trakovna izvedba, ki izpolnjuje izrazni domen artefakta v katerem je guba področje napeljane simbolno enigmatične umetniške korespondence, v teh delih izrazno izhodišče . V vehementno izpeljani formi je veliko vsebine, kajti umetnica občutno deluje v smeri hotene sporočilnosti. V nekem smislu bi rekli, da podobe cikla Linije in transparence vidimo kot krajine, saj so v njih osnovne horizontalno prostorske odprtosti blizu krajinskemu pogledu v prostor. Vendar pa gre tu le za psevdo-abstraktno podobo, ki spominja na krajino. V njej je nabrano izrazno jedro, ki ima korelacijo s prostorom, vendar ne gre za fizični prostor, ampak psihični. Torej, skozi podobe pred nami vstopamo v imaginarno krajino več dimenizionalnega volumskega okolja. Modulacija volumskega polja, ki nastaja skozi zamreženost struktur v obliki kromatskih lis, konfrontiranih v linijsko-barvne odnose in svetlobne sekvence je tu nosilec izraznosti. Verjetno tu ni zanesljive interpretacije, saj se odpirajo novi prostori nova videnja. Trakovna oblika predstavlja določeno omejitev, ki je hkrati smernica prostorsko časovnega odseka, ki mu sledi gledalčeva doži

Boris Beja: Ko ima mlade, jih ima sto7. – 28. oktober...

Hiša kulture v Pivki, 1. oktober ― Boris Beja: Ko ima mlade, jih ima sto7. – 28. oktober 2022otvoritev: 7. oktober ob 19. uriKustosinja razstave: Mojca GrmekBoris Beja v slovenskem umetnostnem prostoru kot umetnik nastopa že deset let. V svojem delu se osredotoča na raziskovanje vsakdanjega življenja, pri čemer prepleta osebne izkušnje in intimna občutja z (aktualnimi) družbenimi fenomeni. To prehajanje od intimnega do družbenega se formalno kaže pri uporabi različnih medijev, ki jih pogosto združuje v istem delu, zato osrednje mesto v njegovi umetniški praksi zaseda instalacija kot prostorsko ‘ubesedenje’ teh odnosov.Izhodišče tokratne razstave v Hiši kulture je grafika Franca Miheliča (1907–1998), ki se nahaja v stanovanju, kjer umetnik biva in ustvarja. Interier stanovanja se ni spremenil že 50 let, del opreme pa so tudi tri Miheličeve grafike v tehniki linoreza: Spomin na očeta (1954), Vojska v snegu (1950–60) in Mrtvi kurent (1953). Slednja je izhodišče razstave v Hiši kulture.Umetnik pri snovanju del, ki jih predstavlja na razstavi, izhaja iz figur na grafiki. Pri tem se poigrava s pretvarjanjem dvodimenzionalne podobe v objekt (in nazaj) in na ta način sprevrača tradicionalno pojmovanje kurenta kot lika, ki preganja zimo in prebuja pomlad, kot tak pa simbolizira plodnost in s tem tudi življenje. Po navdihu figur z grafike ustvari več kipov, ki jih postavi na gracilna, dematerializirana stojala in razporedi po galerijskem prostoru. Tisti, ki stoji sam zase, je dokaj realistična podoba lika, ki ga na grafiki vidimo od zadaj. Trije, ki stojijo v skupini, pa so fantastične izpeljanke iz vseh ostalih figur. Pri tem ni naključje, da so izpeljanke ravno tri, saj je to najpomembnejše število v slovenskem izročilu. V osnovi predstavlja popolnost in celovitost, ki se nanaša na različne kontekste: preteklost, sedanjost, prihodnost kot trojstvo časa, podzemna, zemeljska in nebesna sfera kot trojstvo prostora, koncept tročana, trije sinovi, tri rojenice, tri preizkušnje, Triglav … če omenimo nekaj najbolj

V Tednu otroka (3.-9-oktober) se pridružujemo akciji Z igro do dediščine

Galerija Murska Sobota, 30. september ― V Tednu otroka, med 3. in 9. oktobrom, se slovenske galerije in muzeji pridružujemo akciji Z igro do dediščine. V Galeriji Murska Sobota bodo v omenjenem tednu brezplačen vstop ter vodstva (po vnaprejšnji najavi) po aktualnih razstavah Mitje Konića, Tine Đenadić in Nataše Gašparac  za vse obiskovalce.   Vabljeni! #GalerijaMurskaSobota #Zigrododediščine

Postal sem sin samega sebe

Dnevnik, 30. september ― V Cukrarni so sinoči odprli razstavo Četrta generacija italijanskega umetnika Michelangela Pistoletta, ki se je dogodka tudi sam udeležil. Pistoletto je umetnik svetovnega ugleda, nekdanji predstavnik italijanskega umetniškega gibanja arte povera,...

Artist Talk: Neo Christopher Chung

KIBLA, 27. september ― Artist Talk: Neo Christopher ChungSreda, 5. 10. 2022, ob 19. uriMMC KIBLAV sredo, 5. oktobra 2022, vljudno vabljeni v MMC KIBLA ob 19. uri na predstavitev umetnika Nea Christopherja Chunga, ki bo v prihodnjih tednih gost mednarodnega rezidenčnega programa mreže RUK v KIBLA2LAB. Umetnik, ki se...

Predavanje Suzane Milevske

Center in Galerija P74, 27. september 4. 10. 2022, 18.00 Center in Galerija P74 Vljudno vabljeni na javno predavanje Suzane Milevske Kalokagathia: Razmerje med kategorijami estetskega, etičnega in političnega v sodobni umetnosti in kuratorstvu  v Galerijo P74 v torek, 4. oktobra 2022 ob 18.00 uri. Predavanje bo v angleškem jeziku in je del letošnje konvencije Blind Date. >Prosimo pridite točno, saj se glavni vhod zapira ob […]
še novic